Jag har börjat få lite sammandragningar då och då. Men det är bara sådana där då livmodern övar lite, de är inte ens smärtsamma. Fast det är ändå spännande att det händer något i alla fall! 🙂

D hoppas på att förlossningen dröjer en vecka till för han har arbetsvecka på dagis nu i veckan och han tycker det vore förargligt att inte kunna göra den färdigt för under hans förra arbetsvecka blev han sjuk. Han är en mycket plikttrogen man. *s*
Han blev lite nervös när han fick veta att jag har sammandragningar så nu frågar han mig stup i kvarten hur det känns och hur länge de sitter i, hur många jag har och med hur långa mellanrum… 😀
Inte vet jag… det är lite då och då, jag klockar dem inte för det är ju bara livmodern som övar lite, det kan den börja med veckor innan det är dags…

I eftermiddag åkte vi iväg en sväng. Det har regnat hela dagen och både jag och E klättrade på väggarna här. När vi kom ut på gården mötte vi en granne och E sa glatt ”vi ska åka iväg”. Grannens ögon blev stora som tefat och hon frågade genast ”va, ska ni till BB?”. Hahaha, I wish.
Häromdagen när jag kom hem så kom en annan granne springandes ikapp mig för att fråga hur det var, hon hade inte sett mig på ett par dagar och hade trott att jag åkt in för att föda. *s* Vi har rara grannar!

I helgen har vi faktiskt varit duktiga på att ta det lugnt! D har skruvat ihop spjälsängen, monterat dit ståbrädan på vagnen och satt upp backarna under skötbordet. Så nu är vi ännu lite mer redo. *s*

Måste berätta en kul sak från imorse. E är den som är uppe tidigast på morgonen och hon brukar obönhörligt tvinga pappa ur sängen hehe. På helgerna brukar han släpa sig upp och sätta på barnkanalen åt E och sedan krypa ner i sängen en stund till för att morna sig. Ibland blir fröken E mycket sur över detta tilltag. *s* Imorse hade hon sagt med sträng röst till sin pappa:
– Nu får du gå upp och göra frukost till mig, annars blir jag fasiken sur!
Hahahahaha underbara unge!!!